Med-Practic
Նվիրվում է վաստակաշատ ուսուցիչ Գրիգոր Շահյանին

Իրադարձություններ

Հայտարարություններ

Մեր հյուրն է

Հրատապ թեմա

 

Ապագա բժիշկ (1269-70) 12-13.2012 Սեպտեմբեր

Հաստատվեց բժշկական կրթության նոր մոդել

Անցած ուսումնական տարվա վերջին` հուլիսին կայացած գիտական խորհրդի հերթական նիստում, մինչ օրակարգին անցնելը, մասնակիցները մեկ րոպե լռությամբ հարգեցին բուհի նախկին ռեկտոր, ճանաչված սրտաբան Ռաֆայել Ստամբոլցյանի հիշատակը:

 

Օրակարգով նախատեսված էր տարբեր մակարդակներում կարծիքների բախման առարկա հանդիսացող մի հարցի` ինտեգրացված նախադիպլոմային կրթական մոդելի քննարկումը:

 

Ռեկտորի պաշտոնակատար, պրոֆեսոր Սամվել Ավետիսյանը փաստեց, որ ինտեգրացված մագիստրատուրայի` 4+2, 4+1 սխեմայի մասին բավական երկար ժամանակ ընթացող քննարկումներն առկա խնդիրների թելադրանքով են:

 

«ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի հետ հանդիպման ժամանակ մենք մեր շատ հարցերի պատասխաններն ստացանք: Այսօր դա մեզ կօգնի ընդունել որոշումներ, որոնք մեր աշխատանքն անխափան կդարձնեն 2012-13 ուստարվանից»,- ասաց նա, ապա անդրադարձ կատարեց 1999-ին եվրոպական մի շարք երկրների կողմից ստորագրված Բոլոնիայի հռչակագրով եվրոպական կրթական տարածք ստեղծելու խնդրին: 2004-ին Հայաստանը ևս միացավ այն 7 երկրների թվին, որտեղ երկաստիճան կրթական համակարգը ներդրվել էր նաև բժշկական բարձրագույն կրթության ոլորտում: Սա նշանակում էր, որ ՀՀ բժշկական կրթության ամբողջ համակարգը պետք է համահունչ դարձվեր եվրոպական կրթության պահանջներին: 2005-ին ՀՀ-ում ընդունված «Բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության մասին» օրենքը, որ սահմանում է բարձրագույն մասնագիտական կրթության երկաստիճան համակարգ` բակալավրի և մագիստրոսի որակավորումներով, բխում է հենց այդ պահանջներից:

 

Բժշկական մասնագիտությունների կրթական ծրագրերի ուսման տևողությունը բժշկագիտության բակալավրի որակավորում ստանալու համար սահմանվեց առնվազն 5 տարի, իսկ մագիստրոսի որակավորում ստանալու համար` առնվազն 1 և մինչև 4 տարի: Սակայն պետք է նշել, որ բժշկական կրթության առանձնահատկություններով պայմանավորված` ի սկզբանե բժշկական կրթությունը և Բոլոնիայի գործընթացը դժվարությամբ էին համադրվում: Այդ իսկ պատճառով եվրոպական բժշկական ասոցիացիայի նախաձեռնությամբ 2005-06թթ. «Բոլոնիայի գործընթացի իրագործումը բժշկական կրթության մեջ» նախագծի շրջանակներում եվրոպական մի շարք երկրներում հետազոտվեց այդ գործընթացի ներդրումը բժշկական կրթության ոլորտում: Անցկացված ուսումնասիրությունների ավարտին հետազոտողները եզրակացրեցին, որ Բոլոնիայի գործընթացով բժշկության ոլորտում նախատեսված` 3 տարում 180 կրեդիտ բակալավրի և հաջորդող 2 տարում 120 կրեդիտ` մագիստրոսի կոչման համար ծրագրերի ավելի խոր քննարկումների անհրաժեշտություն կա: Անգամ փաստվեց, որ բժշկական կրթության ոլորտում հնարավոր է, որ նույն արդյունքները չապահովվեն` ինչ մնացած ոլորտներում, հետևաբար որոշվեց մանրամասն մշտադիտարկում անցկացնել: Ներկայացնելով որոշ երկրների բժշկական կրթության ոլորտում առկա նույնանման մոդելները` Ս. Ավետիսյանը նշեց` առանց կլինիկական պրակտիկայի բժշկական բուհի համար կարելի է դասախոսներ պատրաստել ոչ կլինիկական առարկաների գծով, իսկ կլինիկական ուղղվածության մասնագետ դառնալու համար անհրաժեշտ է ավարտել օրդինատուրան և ստանալ համապատասխան վկայական: Այս մոտեցումը մեզ համար ընդունելի է, ինչի վառ ապացույցը 1 տարի առաջ բացված հանրային առողջության ֆակուլտետն է և մեր կողմից մշակված մոդելը Եվրոպայում բժշկական աստիճանների և որակավորումների ճանաչման վերաբերյալ Եվրամիության վերջին հրահանգով բժշկական կրթության ծրագրերը պետք է կազմեն 5500 ժամ և ունենան վեցամյա տևողություն: Այդ պատճառով շատ երկրներում ինտեգրված ուսումնական ծրագրերը պահպանվել են և կազմում են 360-420 կրեդիտ: Սա ենթադրում է, որ բժիշկ աշխատելու համար անհրաժեշտ է հետբուհական լրացուցիչ մասնագիտացում: Միաժամանակ` ոչ մի երկիր չի կարող բժշկական կրթության ծրագրի տևողութունը 6 տարվանից պակաս սահմանել: ՀՀ-ում բժշկական կրթության ոլորտում իրականացվող բարեփոխումների առաջատար ԵՊԲՀ-ում 2006-ից բոլոր ֆակուլտետներում կրթությունը դարձել է երկաստիճան` բակալավրիատ և մագիստրատուրա: ՀՀ կառավարության որոշմամբ անցյալ տարի կատարված փոփոխություններով բակալավրիատն ավարտելիս, ըստ համապատասխան ֆակուլտետների, շնորհվում են բժշկագիտության, ստոմատոլոգիայի և դեղագիտության բակալավրի աստիճաններ, իսկ մագիստրատուրան ավարտողներին` բժիշկ, բժիշկ-ստոմատոլոգ, բժշագիտության մագիստրոս` հանրային առողջության ֆակուլտետի շրջանավարտների համար և դեղագիտության մագիստրոս որակավորումներ:

 

Ռեկտորի պաշտոնակատարը նաև նշեց, որ բացի մյուս հիմնավորումներից, բակալավրիատում և մագիստրատուրայում դասավանդվող համանուն առարկաների ծրագրերի անարդյունավետ կրկնություններից խուսափելու հիմնական միջոցը նախադիպլոմային կրթության տևողության կրճատումն է:

 

«Այդ մեկ տարին կարող ենք օգտագործել մեզ համար խիստ կարևոր մասնագիտական հետդիպլոմային կրթության սկզբնական փուլում: Այս դեպքում հետդիպլոմային կրթությունը ևս կդասավանդվի երկաստիճան համակարգով: Յուրաքանչյուր կլինիկական օրդինատոր, անկախ ընտրած մասնագիտությունից, առաջին մեկ տարում կուսումնասիրի մասնագիտական հիմնական առարկաները, որի հիմքի վրա կշարունակի նեղ մասնասգիտացումը: Այս մոդելը հնարավորություն կտա ուժեղացնելու նաև մեր կողմից չափազանց կարևորվող գործնական ունակությունների տրամադրումը: Այդ նպատակով ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության հետ ձեռնամուխ ենք եղել համալասարանական 2 կլինիկաների տարածքում գործնական ունակությունների համալսարանական կենտրոնի ստեղծմանը: Այդտեղ նախադիպլոմային փուլում սովորող ուսանողները ինչպես դասաժամերին, այնպես էլ` հետո, գործնական ունակություններ ձեռք կբերեն ժամանակակից սարքավորումների միջոցով: Այդպես մեզ կհաջողվի տարանջատել նախա- և հետդիպլոմային մակարդակներում գործնական աշխատանքի օբյեկտը:

 

Ելնելով վերոնշյալից առաջարկվեց 2012-13 ուսումնական տարվա աշնանային կիսամյակից այս տարվա առաջին կուրսից բոլոր ֆակուլտետներում նախադիպլոմային կրթության տևողության հետևյալ փոփոխությունները.

 

  • ընդհանուր բժշկության ֆակուլտետ

բակալավրիատ` 4 տարի,

մագիստրատուրա` 2 տարի,

 

  • ստոմատոլոգիական ֆակուլտետ

բակալարիատ` 4 տարի,

մագիստրատուրա` 1 տարի,

 

  • դեղագիտական ֆակուլտետ

բակալավրիատ` 4 տարի,

մագիստրատուրա` 1 տարի:

 

Մնացած կուրսերում ուսումնական գործընթացը կշարունակվի առանց փոփոխությունների: Առաջարկվող մոդելով կրթությունը դառնում է անընդհատ, և շրջանավարտները ազգային բանակ կզորակոչվեն համալսարանն ավարտելուց հետո միայն:

 

Այս մոդելի կիրառումն ինքնին նշանակում է վերանայել ուսումնական պլանները, որոնց հաստատումից հետո պետք է կազմվեն առարկայական ծրագրերը և ձևակերպվեն չափորոշիչները: Ամբիոնները ցիկլային մեթոդական հանձնաժողովների հետ կկազմեն այդ ծրագրերը, իսկ ուսումնամեթոդական վարչությունը կհսկի դրանց իրագործումը: Նախկին չափորոշիչները կգործեն միայն 2-րդ և բարձր կուրսերի ուսանողների համար:

 

Ամառային քննաշրջանում հիմնական մասնագիտական առարկաների քննության կազմակերպման հարցի առնչությամբ նշվեց, որ կենտրոնական մեթոդական հանձնաժողովը որոշել է այն անցկացանել բանավոր` առաջարկելով հետևյալ տարբերակը` ամբողջ տարվա ընթացքում ուսանողը առարկայից ծրագրով նախատեսված բոլոր հարցումները հանձնում է գրավոր, որոնք ապագայում կանցկացվեն համակարգչային տարբերակով, որոնցից ձևավորվում է տարեկան գնահատականը: Առարկայի վերջնական գնահատականը ձևավորվում է տարեկան գնահատականի և բանավոր քննության գնահատականի թվաբանական միջինն ամբողջացնելով: Նշվեց նաև, որ պետական ատեստավորման վերաբերյալ որևէ փոփոխություն չի նախատեսվում` առաջարկելով մեկով պակասեցնել քննական տոմսերում հարցերի քանակը:

 

Քննարկումների արդյունքում առաջարկվեց բարձրագույն բժշկական կրթության հետևյալ համակարգը`

 

  • 1-ին աստիճան` բակալավր և մագիստրատուրա,

  • 2-րդ աստիճան` սուբօրդինատուրա և կլինիկական օրդինատուրա:

 

Առաջարկն ընդունվեց միաձայն:

 

ԵՊԲՀ-ի միջազգային կապերի գծով պրոռեկտոր Երվանդ Սահակյանն առաջարկեց եվրոպական երկրների օրինակով համալսարանում ներդնել այնպիսի մի ծրագիր, որով հնարավոր լինի հարբժշկական մասնագետներ պատրաստել:

 

Համալսարանի գիտական խորհուրդը, լսելով և քննարկելով ԵՊԲՀ ռեկտորի պաշտոնակատար, պրոֆեսոր Ս. Ավետիսյանի` «Նախադիպլոմային կրթական մոդելի քննարկում» թեմայով զեկուցումը, որոշեց հանձնարարել` 

 

  • ցիկլային մեթոդական հանձնաժողովների նախագահներին, ամբիոնների վարիչներին` համալսարանի ուսումնամեթոդական վարչություն ներկայացնել գրավոր կարծիքներ, առաջարկություններ, դիտողություններ` ինտեգրված ուսուցման առաջարկվող մոդելի և նոր ուսումնական պլանների վերաբերյալ: 

  • Հանձնարարվեց համալսարանի իրավաբանական բաժնին մշակել և հաստատման ներկայացնել առաջին կուրսի ուսանողների հետ կնքվող պայմանագրի նոր ձևը` ըստ ինտեգրված ուսուցման մոդելի:

  • Ցիկլային մեթոդական հանձնաժողովների նախագահներին, ամբիոնների վարիչներին հանձնարարվեց համալսարանի ուսումնամեթոդական վարչություն ներկայացնել մագիստրատուրայի առաջին կուրսի ամառային քննաշրջանում հիմնական մասնագիտական առարկաներից բանավոր քննություն անցկացնելու ձևի և բովանդակության վերաբերյալ մոտեցումներ ու առաջարկություններ:

Սկզբնաղբյուր. Ապագա բժիշկ (1269-70) 12-13.2012 Սեպտեմբեր
Աղբյուր. med-practic.com
Հոդվածի հեղինակային (այլ սկզբնաղբյուրի առկայության դեպքում՝ էլեկտրոնային տարբերակի) իրավունքը պատկանում է med-practic.com կայքին
Share |

Հարցեր, պատասխաններ, մեկնաբանություններ

Կարդացեք նաև

ԵՊԲՀ ռեկտորի պաշտոնակատար պրոֆ. Սամվել Ավետիսյանի ուղերձն առաջին կուրսեցիներին
ԵՊԲՀ ռեկտորի պաշտոնակատար պրոֆ. Սամվել Ավետիսյանի  ուղերձն առաջին կուրսեցիներին

Ուրախ եմ ողջունել բոլոր նրանց, ովքեր հաղթանակով դուրս եկան բժշկական համալսարանի ուսանող կոչվելու համար ծավալված դժվարին մրցույթից, ովքեր երջանկություն ունեցան իրականացած տեսնել իրենց նվիրական երազանքը...

Նոր հասցե` ԵՊԲՀ «Հերացի» ավագ դպրոց
Նոր հասցե` ԵՊԲՀ  «Հերացի» ավագ դպրոց

ՀՀ կառավարության ս/թ հուլիսի 4-ի որոշմամբ մեր բուհի հովանավորությանն է հանձնվել Երևանի թիվ 30 ավագ դպրոցը, որն այժմ կոչվում է Երևանի պետական բժշկական համալսարանի «Հերացի» դպրոց...

Փոխվել է կլինիկական օրդինատուրա ընդունվելու կարգը
Փոխվել է կլինիկական օրդինատուրա ընդունվելու կարգը

Նոր ուսումնական տարվա նախօրեին կայացած ռեկտորատում քննարկվեցին 2012-13 ուստարվա կլինիկական օրդինատուրայի ընդունելության արդյունքները: Պրոռեկտոր Մհեր Բիշարյանն այս առթիվ ներկայացրեց...

«Առողջ ու երջանիկ եղեք» Նախարարի մաղթանքը` բուժաշխատողներին
«Առողջ ու երջանիկ եղեք» Նախարարի մաղթանքը` բուժաշխատողներին

Բուժաշխատողի օրվա առիթով ՀՀ առողջապահության նախարար Դ.Դումանյանի մաղթանքը թեև հղվել է հունիսի 21-ին, սակայն այն հավասարապես վերաբերում է թե´ ձեզ` 2012-ի սիրելի շրջանավարտներ, թե´ ձեզ` առաջին կուրսեցիներ...

«Յուրաքանչյուր մարդ պիտի ունենա որակյալ բժշկական օգնության հնարավորություն»
«Յուրաքանչյուր մարդ պիտի ունենա որակյալ բժշկական օգնության հնարավորություն»

«Յուրաքանչյուր մարդ պիտի ունենա որակյալ բժշկական օգնության հնարավորություն»,-ասաց ՀՀ առողջապահության նոր նախարարն  իր պարտականությունները ստանձնելուց 1 ժամ անց...

Հանրապետությունում առաջին անգամ փորձնական կարգով կիրառվող ընթացիկ քննություն` բժշկական համալսարանում 100 րոպե` 100 հարցի համար

Երևանի Մխիթար Հերացու անվան պետական բժշկական համալսարանում 2011-12 ուսումնական տարում առաջին կուրսեցիները ամառային քննաշրջանի քննությունները հանձնեցին համակարգչային ծրագրով...

Ծանոթանանք, այսօրվանից ես նաև քո թերթն եմ
Ծանոթանանք, այսօրվանից ես նաև  քո թերթն եմ

Թույլ տուր ներկայանալ` «ԱՊԱԳԱ ԲԺԻՇԿ»: Անունս անգամ հստակ հուշում է, թե ով է լինելու գլխավոր ընթերցողս: Խոստանում եմ ուսանողական տարիներին քեզ հետ լինել, աշխատելով որքան հնարավոր է օգտակար լինել քեզ...

Մի´ վնասիր...
Մի´ վնասիր...

Հույն բժիշկ և փիլիսոփա Հիպոկրատն անտիկ բժշկության բարենորոգիչն է, «բժշկության հայրը»: Նա բժշկությունն ազատել է քրմական ազդեցությունից և որոշել նրա ինքնուրույն զարգացման ուղին: Հիվանդությունը դիտել է որպես զարգացող երևույթ, ժխտել նրա...

Պատմության էջերից Բժշկության մասին
Գլխավոր քննություններն առջևում են...
Գլխավոր քննություններն առջևում են...

Հուլիսի 4-ին Երևանի Մխիթար Հերացու անվան պետական բժշկական համալսարանի գիտական խորհրդի հանդիսավոր նիստի ժամանակ հիպոկրատյան երդում տվեցին 2011-12 ուսումնական տարվա շրջանավարտները...

Ես` բժիշկս, երդվում եմ...

Քո մասնագիտությունն այն եզակիներից է, որում գործունեությունդ սկսելուց առաջ պարտավոր ես երդվել` զինվորի նման: Այս հանգամանքն ընդգծում է մասնագիտությանդ կարևորությունը...

Բժշկության մասին
ԵՊԲՀ շրջանավարտները աշխարհի միջօրեականներում
ԵՊԲՀ շրջանավարտները աշխարհի միջօրեականներում

Մենք ճանապարհ ենք դնում 106 շրջանավարտների, այդ թվում ընդհանուր բժշկության ֆակուլտետի 61, ստոմատոլոգիական ֆակուլտետի 44 և դեղագիտական ֆակուլտետի 1 շրջանավարտների...

ԵՊԲՀ շրջանավարտները աշխարհի միջօրեականներում
ԵՊԲՀ շրջանավարտները աշխարհի միջօրեականներում

Երևանի Մ. Հերացու անվան պետական բժշկական համալսարանի մեծ դահլիճում հանդիսավոր պայմաններում տարեվերջին դիպլոմներ հանձնվեցին ընդհանուր բժշկության, ստոմատոլոգիական, դեղագիտական ֆակուլտետների...

ԵՊԲՀ շրջանավարտները աշխարհի միջօրեականներում
ԵՊԲՀ շրջանավարտները աշխարհի միջօրեականներում

Տարիներ առաջ, կարևոր որոշում կայացրած, դուք եկաք ընդունվելու Երևանի բժշկական համալսարան: Հուսանք, որ այդ որոշումը պատահական չէր, այլ լավ մտածված ու միակ ճշմարիտն էր...

Լամբերտո Զանյեն 10 հազար եվրոյի նվիրատվության վկայագիր հանձնեց ԵՊԲՀ-ի «Մուրացան» հիվանդանոցային համալիրին
Լամբերտո Զանյեն 10 հազար եվրոյի նվիրատվության վկայագիր հանձնեց ԵՊԲՀ-ի «Մուրացան» հիվանդանոցային համալիրին

Հայաստանում պաշտոնական այցով գտնվող ԵԱՀԿ գլխավոր քարտուղար, դեսպան Լամբերտո Զանյեն Երևանի Մխիթար Հերացու անվան պետական բժշկական համալսարանի «Մուրացան» հիվանդանոցային համալիրին հանձնեց 10 հազար եվրոյի նվիրատվության վկայագիր...

ԱՄԵՆԱԸՆԹԵՐՑՎԱԾ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐԸ